Bevezető

Az email marketingről

Az e-mail marketing lényege, hogy a felhasználóknak szánt reklámüzeneteket közvetlenül az email postafiókjukba küldik - ezért hívják más néven online direktmarketingnek. Mivel nyújt többet az e-mail marketing a hagyományos direktmarketingnél? Elsősorban gyorsabb annál - a kampány megtervezésétől az utolsó levelek megérkezéséig akár egy hét is elegendő lehet. A kifutáson kívül az utóértékelés is lényegesen gyorsabb: az indulás után szinte azonnal rendelkezésre állnak a legkülönbözőbb statisztikai részadatok.

A permission marketingről

A permission marketing lényege, hogy az üzenetet kizárólag azok kapják meg, akik ezt előzőleg kérték, vagy erre engedélyt adtak (ellentétben a spammel, ahol ezt semmilyen formában nem engedélyezték). Ebből kifolyólag a felhasználói reakciók rendkívül kedvezőek, hiszen, mivel a címzetteket az általuk a regisztráció során megadott adatok alapján választjuk ki, így az üzenet tartalma nagy valószínűséggel felkelti az érdeklődésüket. A kampányok kattintási aránya ennek következtében nem ritkán a 10-30%-ot is eléri, illetve meghaladja.

Az optimail

Az Origo Zrt. a Visionline Kft-vel közösen, 2003. február második felében indította be első direktmarketing szolgáltatását, az Optimailt. Ennek keretében lehetőség nyílik a Freemail regisztrált felhasználóinak számára reklámüzeneteket eljuttatni e-mail formájában. Az adatbázis jelenleg több mint 2 500 000 aktív opt-in regisztráltat tartalmaz; építése, bővítése folyamatos.

Az Optimail az Origo Zrt tulajdonában és üzemeltetésében lévő. Freemail levelezőrendszerre épülő direktmarketing tevékenységének márkajelzése.Az adatbázisok minőségét - és az online adatbázisok esetben ez még hatványozottabban igaz - az adatgyűjtés folyamata és módja alapvetően meghatározza. Azt az elvet követtük, hogy a netezők eleve nem szeretnek hosszú időt tölteni kérdőívek kitöltésével, ill. nyereményjátékkal történő motiváció esetén is nagy valószínűséggel csak a név, lakcím, esetleg telefonszám adataik relevánsak (ha ezek stimmelnek, a nyereményre már van esély). Így egy széles adatbázisra törekedtünk, mely a későbbiekben tovább mélyíthető. Első lépésben az optimail adatbázisát a freemail.hu ingyenes levelezőbe történő jelentkezőkre alapoztuk. A szolgáltatásra történő regisztráció során egy néhány kérdésből álló kérdőívet kell a felhasználónak kitöltenie. A megválaszolandó kérdések köre folyamatosan bővül. Az adatok frissességét, ill. relevanciáját két módon igyekszünk megőrizni: egyrészt, azon felhasználók, akik postafiókjukat 90 napig nem használják, automatikusan törlődnek a rendszerből, másrészt a ”szélsőségek” leválogatásával (pl.: 14 éves, felsővezető, diplomás stb.) szűrjük ki a nagy valószínűséggel nem valós adatokat. Az utóbbiak mindössze az összes regisztrált nem egészen 1%-át teszik ki. A kampányok mérése alapvető fontosságú. A kialakított rendszerben a hirdetők jelszóval védett statisztikai felületen követhetik nyomon kampányuk alakulását.

Az indulástól kezdve a nagyvállalatok mellett a kis és közepes vállalkozásokra is nagy hangsúlyt fektettünk, hiszen ők jellemzően alacsony költségvetésből kénytelenek a legjobbat kihozni. Erre kínáljuk megoldásként a költséghatékony optimailt. Eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy a szolgáltatás sikeres, és számos új hirdetőt győztünk meg az online hirdetés hatékonyságáról.